Aankoopfacturen & onkosten
Laatst bijgewerkt
Laatst bijgewerkt
Zo snel mogelijk! We werken niet deadline gebaseerd maar in real-time, zo kunnen we je cijfers beter opvolgen en inspelen op je situatie.
Zodra je een relevant document ontvangt voor de boekhouding, raden we aan om deze direct te uploaden!
In principe alle kosten die geheel of gedeeltelijk beroepsmatig gebruikt worden. In onze Open Knowledge Base kan je hier meer info over terugvinden.
De facturen kunnen op verschillende manieren in de aankoopmodule geüpload worden:
Klik in de module 'Aankoopfacturen' op de Upload-knop. Selecteer vervolgens één of meerdere documenten in de gewenste locatie en klik op 'Uploaden'.
Wanneer je via de smartphone op de upload-knop klikt, krijg je automatisch de optie om foto's te maken of om bestanden uit je galerij te selecteren.
Sleep één of meerdere documenten naar de aankoopmodule en laat ze gewoon los wanneer je het upload-icoontje ziet. De documenten worden dan als concept geüpload.
Ontvang je facturen in je mailbox? Dan hoef je deze niet eerst te downloaden en vervolgens te uploaden in Odoo.
Je kan de volledige mail met de factuur in bijlage forwarden naar het e-mailadres dat gekoppeld is aan de module van de aankoopfacturen.
Het juiste e-mailadres vind je in de module terug (zie hieronder).
Let op met bepaalde mails & bestanden
Mails die enkel verwijzen naar externe portalen of downloadknoppen worden niet herkend. Deze facturen moet je eerst uit het portaal downloaden en vervolgens bezorgen.
Een transparante samenwerking brengt ook een aantal aandachtspunten met zich mee. We werken in Odoo met en geboekte facturen.
Het is voldoende om de documenten gewoon te uploaden, deze worden automatisch als concept bewaard. Je hoeft dus zelf geen data in te voeren of de documenten te bevestigen.
De AI doet vervolgens zijn werk, daarna voeren wij de laatste controles uit en wordt de factuur definitief geboekt door ons.
Gewoon uploaden, niet zelf bevestigen!
Het is dus cruciaal dat je de documenten gewoon bezorgt en zelf niet op de knop 'Bevestigen' klikt!
Wil je meerdere bijlagen aan één factuur of uitgave toevoegen? Geen probleem, klik hiervoor op het paperclip-icoontje.
Er springt dan een upload-zone open waar je enerzijds op de knop 'Voeg bestanden toe' kan klikken, anderzijds kan je de gewenste bestanden hier ook gewoon naartoe slepen via drag & drop.
Wil je graag bijkomende info of opmerkingen toevoegen aan een factuur of verrichting? Dit kan perfect.
Onder de factuur heb je nog een aantal knoppen en opties -> Klik hier op 'Verzend bericht'.
Er springt een chatvenster open waarin je een bericht kan ingeven -> Klik daarna op 'Verzenden' om je bericht te versturen.