Bankverbinding activeren

Wat heb ik nodig?

  • IBAN-rekeningnummer

  • Kaartlezer & bankkaart of de Itsme-app

Nota: Dit is een KBC-voorbeeld met Saltedge als provider, maar de stappen zijn bij alle banken gelijkaardig.

Stappenplan

Bank verbinden in Odoo

Klik in Odoo in de bankmodule op de knop 'Bank verbinden'


Bank & provider selecteren

Er springt een nieuw scherm open met een overzicht van de banken die kunnen gekoppeld worden.

Selecteer de gewenste bank → Selecteer Saltedge (Gratis) → Klik onderaan op de knop ‘Verbinden

Nota: Indien Saltedge (Gratis) niet beschikbaar is voor uw bankrekening, selecteer dan Enablebanking (Gratis).


Verbinden met Saltedge

Er springt een nieuw scherm open -> Selecteer 'Business' -> Klik op 'Proceed'


Bevestig de voorwaarden door de checkbox aan te vinken -> Klik op 'Confirm'


De provider zal verbinding maken met je bank en je omleiden naar de online banking pagina.


Banking app

Vanaf hier kunnen de stappen van bank tot bank variëren, volg de bankinstructies op je scherm. Selecteer op welke manier je wil aanmelden (kaartlezer, Itsme, enz.).


Verleen toestemming voor de activatie van de bankverbinding. Check of de juiste rekening is geselecteerd -> Klik vervolgens op 'Bevestigen'.


De bankverbinding wordt geactiveerd.


Indien de bank succesvol is verbonden, krijg je een positieve bevestiging. Klik op de knop ‘Return to your application’.



Bevestiging in Odoo

Bij een correcte bankverbinding zullen de transacties in Odoo geïmporteerd worden.

In de bankmodule vind je de deadline voor de eerstvolgende vernieuwing onder ‘Verbonden tot [datum]’ terug.

Bijkomende info

Periodieke vernieuwing bankverbinding

De bankverbinding moet periodiek vernieuwd worden. In de bankmodule vind je de deadline voor de eerstvolgende vernieuwing onder ‘Verbonden tot [datum]’ terug.

Wanneer de deadline nadert, zal je drie herinneringen via e-mail ontvangen (15 dagen, 3 dagen en 1 dag voor de deadline).

Probeer de vernieuwing een aantal dagen voor de deadline uit te voeren, zo hebben we ook tijd om in te schakelen mocht je (technische) problemen ondervinden. Wacht je te lang met de vernieuwing, dan wordt de verbinding verbroken.

Nieuwe zakelijke rekening geopend, wat nu?

Breng ons even op de hoogte en geef het IBAN-nummer van de nieuwe rekening(en) door. We activeren dan een nieuwe bankmodule zodat je deze ook in Odoo kan verbinden.

Laatst bijgewerkt