Bankverbinding activeren
Wat heb ik nodig?
IBAN-rekeningnummer
Kaartlezer & bankkaart of de Itsme-app
Stappenplan
Bank verbinden in Odoo
Klik in Odoo in de bankmodule op de knop 'Bank verbinden'

Bank & provider selecteren
Er springt een nieuw scherm open met een overzicht van de banken die kunnen gekoppeld worden.
Selecteer de gewenste bank → Selecteer Saltedge (Gratis) → Klik onderaan op de knop ‘Verbinden’

Verbinden met Saltedge
Er springt een nieuw scherm open -> Selecteer 'Business' -> Klik op 'Proceed'

Bevestig de voorwaarden door de checkbox aan te vinken -> Klik op 'Confirm'

De provider zal verbinding maken met je bank en je omleiden naar de online banking pagina.
Sluit niet je scherm!
Het laden kan soms even duren, gelieve te wachten en deze pagina niet te vernieuwen of te sluiten.

Banking app
Vanaf hier kunnen de stappen van bank tot bank variëren, volg de bankinstructies op je scherm. Selecteer op welke manier je wil aanmelden (kaartlezer, Itsme, enz.).

Verleen toestemming voor de activatie van de bankverbinding. Check of de juiste rekening is geselecteerd -> Klik vervolgens op 'Bevestigen'.

De bankverbinding wordt geactiveerd.
Sluit niet je scherm!
Het laden kan soms even duren, gelieve te wachten en deze pagina niet te vernieuwen of te sluiten.

Indien de bank succesvol is verbonden, krijg je een positieve bevestiging. Klik op de knop ‘Return to your application’.

Bevestiging in Odoo
Bij een correcte bankverbinding zullen de transacties in Odoo geïmporteerd worden.
In de bankmodule vind je de deadline voor de eerstvolgende vernieuwing onder ‘Verbonden tot [datum]’ terug.

Bijkomende info
Periodieke vernieuwing bankverbinding
De bankverbinding moet periodiek vernieuwd worden. In de bankmodule vind je de deadline voor de eerstvolgende vernieuwing onder ‘Verbonden tot [datum]’ terug.
Wanneer de deadline nadert, zal je drie herinneringen via e-mail ontvangen (15 dagen, 3 dagen en 1 dag voor de deadline).
Probeer de vernieuwing een aantal dagen voor de deadline uit te voeren, zo hebben we ook tijd om in te schakelen mocht je (technische) problemen ondervinden. Wacht je te lang met de vernieuwing, dan wordt de verbinding verbroken.
Nieuwe zakelijke rekening geopend, wat nu?
Breng ons even op de hoogte en geef het IBAN-nummer van de nieuwe rekening(en) door. We activeren dan een nieuwe bankmodule zodat je deze ook in Odoo kan verbinden.
Laatst bijgewerkt