Odoo Handleidingen [by Plutus.be]
HomepageContact
  • Welkom!
  • DATABASE
    • Login
      • Account activeren & demo
      • Inloggen
      • Wachtwoord & 2FA
    • Dashboard
    • Gebruikersinstellingen
  • Boekhouding
    • Verkoopfacturen
      • Verkoopfactuur opmaken
      • Verkoopfacturen verzenden
      • Herinneringen verzenden
      • Creditnota opmaken
    • Dagontvangsten
    • Aankoopfacturen & onkosten
    • Bankverbinding
      • Bankverbinding activeren
      • Bankverbinding vernieuwen
    • PEPPOL
  • LINKS
    • Plutus.be
    • Odoo.com
Powered by GitBook
Op deze pagina
  • Wat heb ik nodig?
  • Stappenplan
  • Bank verbinden in Odoo
  • Bank & provider selecteren
  • Verbinden met Saltedge
  • Banking app
  • Bevestiging in Odoo
  • Bijkomende info
  • Periodieke vernieuwing bankverbinding
  • Nieuwe zakelijke rekening geopend, wat nu?
  1. Boekhouding
  2. Bankverbinding

Bankverbinding activeren

VorigeBankverbindingVolgendeBankverbinding vernieuwen

Laatst bijgewerkt 7 maanden geleden

Wat heb ik nodig?

  • IBAN-rekeningnummer

  • Kaartlezer & bankkaart of de Itsme-app

Nota: Dit is een KBC-voorbeeld met Saltedge als provider, maar de stappen zijn bij alle banken gelijkaardig.

Stappenplan

Bank verbinden in Odoo

Klik in Odoo in de bankmodule op de knop 'Bank verbinden'


Bank & provider selecteren

Er springt een nieuw scherm open met een overzicht van de banken die kunnen gekoppeld worden.

Selecteer de gewenste bank → Selecteer Saltedge (Gratis) → Klik onderaan op de knop ‘Verbinden’

Nota: Indien Saltedge (Gratis) niet beschikbaar is voor uw bankrekening, selecteer dan Enablebanking (Gratis).


Verbinden met Saltedge

Er springt een nieuw scherm open -> Selecteer 'Business' -> Klik op 'Proceed'


Bevestig de voorwaarden door de checkbox aan te vinken -> Klik op 'Confirm'


De provider zal verbinding maken met je bank en je omleiden naar de online banking pagina.

Sluit niet je scherm!

Het laden kan soms even duren, gelieve te wachten en deze pagina niet te vernieuwen of te sluiten.


Banking app

Vanaf hier kunnen de stappen van bank tot bank variëren, volg de bankinstructies op je scherm. Selecteer op welke manier je wil aanmelden (kaartlezer, Itsme, enz.).


Verleen toestemming voor de activatie van de bankverbinding. Check of de juiste rekening is geselecteerd -> Klik vervolgens op 'Bevestigen'.


De bankverbinding wordt geactiveerd.

Sluit niet je scherm!

Het laden kan soms even duren, gelieve te wachten en deze pagina niet te vernieuwen of te sluiten.


Indien de bank succesvol is verbonden, krijg je een positieve bevestiging. Klik op de knop ‘Return to your application’.



Bevestiging in Odoo

Bij een correcte bankverbinding zullen de transacties in Odoo geïmporteerd worden.

In de bankmodule vind je de deadline voor de eerstvolgende vernieuwing onder ‘Verbonden tot [datum]’ terug.

Bijkomende info

Periodieke vernieuwing bankverbinding

De bankverbinding moet periodiek vernieuwd worden. In de bankmodule vind je de deadline voor de eerstvolgende vernieuwing onder ‘Verbonden tot [datum]’ terug.

Wanneer de deadline nadert, zal je drie herinneringen via e-mail ontvangen (15 dagen, 3 dagen en 1 dag voor de deadline).

Probeer de vernieuwing een aantal dagen voor de deadline uit te voeren, zo hebben we ook tijd om in te schakelen mocht je (technische) problemen ondervinden. Wacht je te lang met de vernieuwing, dan wordt de verbinding verbroken.

Nieuwe zakelijke rekening geopend, wat nu?

Breng ons even op de hoogte en geef het IBAN-nummer van de nieuwe rekening(en) door. We activeren dan een nieuwe bankmodule zodat je deze ook in Odoo kan verbinden.