Odoo Handleidingen [by Plutus.be]
HomepageContact
  • Welkom!
  • DATABASE
    • Login
      • Account activeren & demo
      • Inloggen
      • Wachtwoord & 2FA
    • Dashboard
    • Gebruikersinstellingen
  • Boekhouding
    • Verkoopfacturen
      • Verkoopfactuur opmaken
      • Verkoopfacturen verzenden
      • Herinneringen verzenden
      • Creditnota opmaken
    • Dagontvangsten
    • Aankoopfacturen & onkosten
    • Bankverbinding
      • Bankverbinding activeren
      • Bankverbinding vernieuwen
    • PEPPOL
  • LINKS
    • Plutus.be
    • Odoo.com
Powered by GitBook
Op deze pagina
  • Wat heb ik nodig?
  • Methodes om de bankverbinding te verlengen
  • Ik wil dit samen met jullie in orde brengen, gaat dit?
  • Technische problemen bij poging tot verlenging, wat nu?
  • Methode 1 - Vernieuwingsknop in herinneringsmails
  • Methode 2 - Vernieuwingsknop in Odoo database
  1. Boekhouding
  2. Bankverbinding

Bankverbinding vernieuwen

VorigeBankverbinding activerenVolgendePEPPOL

Laatst bijgewerkt 7 maanden geleden

Wat heb ik nodig?

  • IBAN-rekeningnummer

  • Kaartlezer & bankkaart of de Itsme-app

Nota: Dit is een KBC-voorbeeld met Saltedge als provider, maar de stappen zijn bij alle banken gelijkaardig.

Methodes om de bankverbinding te verlengen

Je kan de bankverbinding op twee manieren verlengen:

Ik wil dit samen met jullie in orde brengen, gaat dit?

Ja hoor, geen probleem. Stuur gerust een berichtje of e-mail naar info@plutus.be.

We contacteren je zo snel mogelijk om een online call in te plannen, zo kunnen we alle stappen samen overlopen en de verbinding vernieuwen.

Tip!

Zorg er eventueel voor dat je de call op een laptop of pc doet, dan kan je je scherm ook delen.

Technische problemen bij poging tot verlenging, wat nu?

Indien je problemen ondervindt bij één van bovenstaande methodes, probeer dan de bankverbinding te vernieuwen via de andere methode. Mochten beide methodes niet lukken, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op en omschrijf het probleem. Voeg eventueel screenshots of videomateriaal toe.

Contacteer ons eerst

Het kan zijn dat de foutmeldingen vermelden om Odoo rechtstreeks te contacteren, dit hoeft voorlopig niet. Contacteer eerst ons, de meeste problemen krijgen we namelijk zelf opgelost

Methode 1 - Vernieuwingsknop in herinneringsmails

Je ontvangt drie herinneringsmails met een verbindingsknop, namelijk 15 dagen, 3 dagen en 1 dag voor de deadline.

Klik op de groene knop ‘Renew Consent’ of ‘Toestemming hernieuwen’ in één van de herinneringsmails.

Tussenstap bij pop-up blockers

Indien de pop-up blocker in je browser actief is, kan het zijn dat je onderstaande melding krijgt. Klik dan op ‘OK’.

Klik vervolgens op de knop 'Opnieuw proberen'.

Er springt een nieuw scherm open met een samenvatting van de bankgegevens, check nog eens of deze correct zijn. Klik vervolgens op de knop ‘Mijn bank verbinden’.

Bevestig de voorwaarden door de checkbox aan te vinken en op ‘Confirm’ te klikken.

De provider zal de bankverbinding vernieuwen.

Sluit niet je scherm!

Het laden kan soms even duren, gelieve te wachten en deze pagina niet te vernieuwen of te sluiten.


Vanaf hier kunnen de stappen van bank tot bank variëren, volg de bankinstructies op je scherm. Selecteer op welke manier je wil aanmelden.

Verleen toestemming voor de verlenging van de synchronisatie. Check of de juiste rekening is geselecteerd en klik vervolgens op ‘Bevestigen’.


De bankverbinding wordt geactiveerd.

Sluit niet je scherm!

Het laden kan soms even duren, gelieve te wachten en deze pagina niet te vernieuwen of te sluiten.


Indien de bank succesvol is verbonden, krijg je een positieve bevestiging.

Methode 2 - Vernieuwingsknop in Odoo database

In de bankmodule vind je de deadline voor de eerstvolgende vernieuwing in het oranje of in het rood onder ‘⚠ Verbonden tot [datum]’ terug.

Klik op deze melding om de bankverbinding te verlengen.

Tussenstap bij pop-up blockers

Indien de pop-up blocker in je browser actief is, kan het zijn dat je onderstaande melding krijgt. Klik dan op ‘OK’.

Klik vervolgens op de knop 'Opnieuw proberen'.

Bevestig de voorwaarden door de checkbox aan te vinken en op ‘Confirm’ te klikken.

De provider zal de bankverbinding vernieuwen.

Sluit niet je scherm!

Het laden kan soms even duren, gelieve te wachten en deze pagina niet te vernieuwen of te sluiten.


Vanaf hier kunnen de stappen van bank tot bank variëren, volg de bankinstructies op je scherm. Selecteer op welke manier je wil aanmelden.

Verleen toestemming voor de verlenging van de synchronisatie. Check of de juiste rekening is geselecteerd en klik vervolgens op ‘Bevestigen’.


De bankverbinding wordt geactiveerd.

Sluit niet je scherm!

Het laden kan soms even duren, gelieve te wachten en deze pagina niet te vernieuwen of te sluiten.


Bij een correcte bankverbinding zullen de transacties in Odoo geïmporteerd worden.

In de bankmodule vind je de deadline voor de eerstvolgende vernieuwing onder ‘Verbonden tot [datum]’ terug.

Via de vernieuwingsknop in de herinneringsmails
Via de vernieuwingsknop in je Odoo-portaal