Herinneringen verzenden
Hoe stuur ik herinneringen via Odoo?
Laatst bijgewerkt
Hoe stuur ik herinneringen via Odoo?
Laatst bijgewerkt
Je kan gemakkelijk de openstaande facturen opvolgen en () herinneringen uitsturen.
Om de vervallen facturen te raadplegen, klik je bovenaan op 'Klanten' -> Klik vervolgens op 'Betalingsherinneringen'.
Je krijgt nu een overzicht van de vervallen facturen per klant -> Klik op de klant waarvoor je een herinnering wilt uitsturen -> Klik vervolgens op de knop 'Opvolgen'.
Hierna springt je mailsjabloon voor de herinnering open. Dankzij de tekst-editor kan je de inhoud van je mail naar eigen wensen aanpassen en personaliseren.
Indien je het sjabloon permanent wil aanpassen, dan kan je onderaan bij het inhoudssjabloon op het link-icoontje klikken. Er springt een nieuw scherm open met de mail template.
Let op!
De gekleurde elementen in het sjabloon zijn gelinkt aan bepaalde factuurdata en code. We raden dan ook aan om deze niet aan te passen, tenzij je de nodige kennis hiervoor hebt. Je kan ons ook steeds om hulp vragen.
Je kan verschillende herinneringsniveaus instellen en automatiseren. Zo ontvangen je klanten automatisch een herinnering wanneer de betaaltermijn verstreken is.
Bankverbinding is cruciaal
Ga naar 'Configuratie' -> Klik op 'Betalingsherinneringsniveaus' -> Open een bestaand niveau of maak een nieuwe aan.
Hier kan je verschillende functies instellen zoals:
Na hoeveel dagen de herinnering moet uitgestuurd worden.
Op welke manier de herinnering moet uitgestuurd worden.
Het sjabloon en de inhoud ervan.
Bij Opties kan je dan ook selecteren om de herinneringen automatisch uit te sturen.
Om de betalingen en openstaande facturen te kunnen opvolgen, is het aan te raden om de . Voor vennootschappen is dit verplicht.